Rezultaty trzeciego naboru wniosków MOLAB/FIXLAB PL

Trzeci nabór projektów umożliwiających bezpłatny dostęp do aparatury badawczej Konsorcjum obejmie ofertę technik badawczych wymienionych w zakładce Nasza oferta. Znaleźć tam można również warunki udziału.Termin składania projektów upłynął  30 września 2018. Rada Konsorcjum, w dniu 6.12.2018 zatwierdziła do realizacji 10 projektów.

Wszystkie projekty mają ustanowionego Koordynatora z ramienia Konsorcjum –  skontaktuje się on z kierownikiem projektu celem doprecyzowania harmonogramu, zakresu i rodzaju badań.

PROJEKTY ZATWIERDZONE

Badanie obrazu „Pożegnanie Chrystusa z Marią”, kierownik: mgr Joanna Lelek, dysponent: Dronte sp.z o.o. sp. k, właściciel: Parafia p.w. Matki Boskiej Bolesnej w Tymowej, koordynator: dr Małgorzata Walczak

Analiza składu pierwiastkowego schyłkowo-lateńskich i wczesno-rzymskich „brązów” z cmentarzyska kultury przeworskiej w Kleszewie na wschodnim Mazowszu, kierownik: mgr Marcin Woźniak, dysponent/właściciel: Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. S. Woydy, koordynator: dr hab. Barbara Wagner

Zniszczenia warstwy malarskiej w technikach na podłożu szklanym eglomise i fixe sur verre – efekt korozji szkła czy problem technologii warstwy malarskiej?, kierownik: mgr Zofia Maniakowska-Jazownik, dysponent/właściciel: Muzeum Narodowe w Krakowie, koordynator: dr Małgorzata Walczak

XVIII., XIX. i XX-wieczne inskrypcje wyryte na ścianach sobótek gotyckiego drewnianego kościoła p.w. św. Marcina Biskupa w Zawadzie koło Tarnowa – odczytanie, usystematyzowanie i dokumentacja, kierownik: mgr Anna Borowska, właściciel: Parafia rzymskokatolicka p.w. św. Marcina Biskupa w Zawadzie koło Tarnowa, koordynator: dr hab. Tomasz Łojewski

Cudami słynąca Pieta z Czarnego Potoku (1649 r.) – badania techniki i technologii malarskiej jako przyczynek do ustalenia warsztatu i proweniencji obrazu. kierownik: mgr Anna Borowska, dysponent: Anna Borowska Konserwacja Dzieł Sztuki, właściciel: Parafia rzymskokatolicka p. w. św. Marcina Biskupa w Czarnym Potoku, koordynator: dr Małgorzata Walczak

Badania techniki wykonania rzeźb Pięknej Madonny z Zagwiździa oraz rzeźby Dzieciątka. Jeden czy dwa obiekty?, kierownik: mgr Agnieszka Bartków (historyk sztuki), mgr Grzegorz Serwoński (konserwator), dysponent/właściciel: Muzeum Górnośląskie w Bytomiu, koordynator: dr Julio  del Hoyo Melendez

wszystkie badania : MNK – LANBOZ

Dwie miniatury przestrzenne ze zbiorów MNK- uczytelnienie rysunku reliefu.  kierownik: mgr Zofia Maniakowska-Jazownik, dysponent/właściciel: Muzeum Narodowe w Krakowie, koordynator: dr hab. Tomasz Łojewski

Skrzydło tryptyku z Niwnic, próba odczytania śladowo zachowanej XV-wiecznej dekoracji ornamentalnej, poprzez zastosowanie makro fluorescencji rentgenowskiej, kierownik: mgr Aleksandra Mierzwa-Wutka, dysponent/właściciel: Parafia Św. Mikołaja i Matki Boskiej Śnieżnej w Kotliskach, koordynator: dr Małgorzata Walczak

Badanie techniki i technologii malarstwa polskiego z pierwszej połowy XX wieku na podstawie wybranych obrazów z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, kierownik: mgr Tatiana Matwij, dysponent/właściciel: Muzeum Sztuki w Łodzi, koordynator: prof. dr hab. Piotr Targowski

Dodatkowo, w przypadku Projektu plakatu Mieczysława Szczuki

Badanie techniki wykonania oraz autentyczności obrazu przypisywanemu warsztatowi Michaela Willmanna, kierownik: mgr Marcin Kozarzewski, dysponent: Monument Service Sp. z o.o. Sp. k., właściciel: Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (Dekanat Żagań), koordynator: prof. dr hab. Piotr Targowski