Instytut Fizyki
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK


 
Regulamin Instytutu Fizyki 
Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK

Regulamin w formacie Microsoft Word

Na podstawie §19 ust. 3 Statutu UMK z dnia 18 czerwca 1991 r. z późn. zmianami uchwala się, co następuje: 

1. Postanowienia ogólne
2. Jednostki organizacyjne instytutu
3. Organy instytutu
4. Pracownicy instytutu
5. Postanowienia końcowe
Załącznik 1 - Jednostki organizacyjne Instytutu Fizyki
Załącznik 2 - Warsztaty Instytutu Fizyki

1. Postanowienia ogólne 

§1 
  1. Instytut Fizyki UMK, zwany dalej "instytutem" został utworzony zarządzeniem Ministra Oświaty i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 sierpnia 1969 r. w sprawie struktury organizacyjnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. 
  2. Instytut działa na podstawie ustawy o szkolnictwie wyższym, Statutu UMK, zwanego dalej "statutem", oraz niniejszego regulaminu. 
  3. Instytut jest jednostką organizacyjną Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej.. 
  4. Nazwa instytutu brzmi: Instytut Fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika; w języku angielskim: Institute of Physics, Nicolaus Copernicus University. 
  5. Siedzibą instytutu jest gmach Instytutu Aleksandra Jabłońskiego przy ul. Grudziądzkiej 5/7. 
§2 
Zadaniem instytutu jest prowadzenie działalności naukowej, dydaktycznej oraz kształcenie kadr naukowych w zakresie fizyki i dyscyplin pokrewnych oraz popularyzacja nauk fizycznych. 
Instytut może prowadzić działalność usługową. 
§3 
W ramach wydziału instytut prowadzi studia magisterskie, zawodowe, podyplomowe i doktoranckie oraz kursy specjalistyczne. 
§4 
  1. W rocznicę urodzin profesora Aleksandra Jabłońskiego (26 lutego) organizowany jest uroczysty wykład zwany "Wykładem Jabłońskiego", wygłaszany przez wybitnego uczonego. 
  2. Instytut prowadzi otwarte, tradycyjne seminarium naukowe zwane Czwartkowym Kolokwium Fizycznym. 
2. Jednostki organizacyjne instytutu 
§5
  1. Jednostkami organizacyjnymi instytutu są zakłady, pracownie naukowe i dydaktyczne, dział administracyjno-gospodarczy oraz dział techniczny.
  2. W instytucie działa biblioteka instytutu. 
  3. Wykaz jednostek organizacyjnych instytutu zawiera załącznik nr 1 do regulaminu. 
  4. W Instytucie Aleksandra Jabłońskiego funkcjonuje lokalna sieć komputerowa, której zadaniem jest wspieranie działalności naukowej,  dydaktycznej i organizacyjnej jednostek znajdujących się w tym gmachu.  Siecią kieruje administrator wyznaczony przez dyrektora instytutu. 
§6
  1. Zakłady i pracownie naukowe organizują i prowadzą prace badawcze oraz  kształcą  kadry  i współdziałają z dyrekcją instytutu w organizacji i prowadzeniu pracy dydaktycznej w instytucie.
  2. Zakład   może zostać utworzony, gdy będzie w nim zatrudniona w pełnym wymiarze godzin co najmniej jedna osoba posiadająca tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego. 
§7 
  1. Pracownia naukowa dydaktyki fizyki może zostać utworzona, gdy będzie w niej zatrudniona w pełnym wymiarze godzin co najmniej jedna osoba posiadająca stopień naukowy doktora. 
  2. W przypadku, gdy kierownikiem pracowni jest osoba nie posiadająca stopnia naukowego doktora habilitowanego, dyrektor instytutu przydziela opiekunów naukowych asystentom zatrudnionym w tej pracowni. 
§8 
  1. W skład działu administracyjno-gospodarczego wchodzą: 

  2. (a) sekretariat instytutu
    (b) zespół  porządkowy (sprzątaczki) i zespół pracowników ochrony obiektu (portierzy), 
    (c)  zespół   gospodarczo-ewidencyjny  sprawujący nadzór nad składnikami majątkowymi instytutu   zgodnie z  obowiązującymi przepisami. 
  3. W skład działu technicznego   wchodzą: 

  4. (a) zespół   techniczny obejmujący warsztaty wymienione w załączniku nr 2 i zespoły pracowników inżynieryjno-technicznych powołanych do prac ogólnoinstytutowych,
    (b) zespół zamówień publicznych, zaopatrzenia i gospodarki magazynowej instytutu. 
3.  Organy instytutu 
§9 
  1. Organem kolegialnym instytutu jest rada instytutu (§36 statutu). 
  2. Organem jednoosobowym instytutu jest dyrektor.
§10
  1. W skład rady instytutu wchodzą: 
    • dyrektor jako przewodniczący, 
    • zastępcy dyrektora jako zastępcy przewodniczącego, 
    • profesorowie i doktorzy habilitowani zatrudnieni w instytucie, 
    • profesorowie i doktorzy habilitowani zatrudnieni w Katedrze Metod Komputerowych 
    • trzech wybranych przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich, 
    • jeden wybrany przedstawiciel pracowników instytutu nie będących nauczycielami akademickimi, 
    • jeden wybrany przedstawiciel uczestników Studium Doktoranckiego Fizyki i Astronomii, 
    • jeden wybrany  przedstawiciel Samorządu Studenckiego. 
    Kadencja wybranych przedstawicieli pracowników instytutu trwa 3 lata, kadencja wybranych przedstawicieli uczestników Studium Doktoranckiego i Samorządu Studenckiego trwa 1 rok.
  2. W posiedzeniach rady instytutu mogą uczestniczyć z głosem doradczym: 
    • po jednym przedstawicielu każdego związku zawodowego, którego statutowa jednostka działa w instytucie, 
    • emerytowani nauczyciele akademiccy, którzy przed przejściem na emeryturę byli zatrudnieni w instytucie na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego, 
    • osoby zaproszone przez dyrektora instytutu. 
  3. Członkowie rady posiadający tytuł naukowy profesora lub stopień doktora habilitowanego stanowią  „Radę  Naukową Instytutu Fizyki UMK”,  która może prowadzić przewody związane z nadaniem stopni naukowych oraz  występować z inicjatywą w sprawach nadawania tytułu naukowego a także prowadzić postępowanie w sprawie nadania tego tytułu. 
§11
  1. Do kompetencji rady instytutu należy: 

  2. (a) uchwalanie wytycznych co do kierunków badań naukowych instytutu; 
    (b) opiniowanie wniosków o przekształcenie, utworzenie bądź zniesienie jednostek organizacyjnych działających w instytucie; 
    (c) opiniowanie projektów planów i programów nauczania; 
    (d) ustalanie kierunków polityki kadrowej, w tym: 
      i. przeprowadzanie okresowej oceny działalności naukowej, dydaktycznej oraz rozwoju naukowego nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie;  przeprowadzenie oceny rada może zlecić stałej komisji powołanej przez dziekana na wniosek rady instytutu; 
      ii. opiniowanie kandydatur na stanowiska adiunkta, starszego wykładowcy, profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego;  opiniowanie kandydatur na stanowiska adiunkta i starszego wykładowcy rada może zlecić stałej komisji; 
      iii. opiniowanie przedstawionych przez dziekana kandydatur na stanowisko dyrektora instytutu (oraz przedkładanie dziekanowi propozycji kandydatur na to stanowisko; 
      iv. opiniowanie przedstawionych przez dyrektora instytutu kandydatur na zastępców dyrektora oraz na kierowników zakładów i pracowni. 
      v. opiniowanie wniosków o odwołanie kierowników zakładów i pracowni; 
      vi. opiniowanie wniosków o przyznanie nagród i wyróżnień;
    (e) ocena wykorzystania środków finansowych oraz ocena działalności jednostek organizacyjnych instytutu; 
    (f) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych lub z upoważnień udzielonych przez radę wydziału; 
  3. Rada instytutu może powoływać stałe lub doraźne komisje oraz określać ich skład i zadania. 
§12
  1. Od uchwał rady instytutu służy odwołanie do rady wydziału. 
  2. Odwołanie wnosi się  - za pośrednictwem rady instytutu – w terminie siedmiu dni od dnia ogłoszenia uchwały lub doręczenia jej osobie zainteresowanej. 
  3. Jeżeli rada instytutu uzna, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie - może podjąć nową uchwałę, w której uchyli lub zmieni zaskarżoną uchwałę. W tym przypadku odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu. W przeciwnym razie odwołanie powinno być przesłane radzie wydziału w terminie siedmiu dni od daty rozpatrzenia przez radę instytutu. 
§13
  1. Dyrektor instytutu może zmienić decyzję kierownika podległej mu jednostki, jeżeli decyzja ta jest sprzeczna z ustawą, Statutem UMK i niniejszym Regulaminem, albo narusza ważny interes instytutu, wydziału lub uniwersytetu.
  2. Od decyzji dyrektora służy odwołanie do dziekana. 
  3. Odwołanie wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji zainteresowanej osobie. 
§14
  1. Posiedzenia rady instytutu dyrektor  zwołuje przynajmniej raz w miesiącu (z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych). Nadzwyczajne posiedzenie zwołuje dyrektor z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 1/3 członków rady w terminie trzech dni od dnia zgłoszenia wniosku. 
  2. Rada instytutu podejmuje uchwały zgodnie z §44 statutu. 
  3. Obecność członków rady na posiedzeniach rady jest obowiązkowa. 
§15
  1. Dyrektor instytutu kieruje instytutem i reprezentuje go na zewnątrz (§35.1 statutu). 
  2. Dyrektor w szczególności: 

  3. (a) jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników instytutu; w związku z tym: 
      i. kieruje polityką osobową instytutu: podejmuje decyzje o przyporządkowaniu organizacyjnym pracowników instytutu i przedkłada wnioski w sprawach zatrudnienia, nagradzania, karania i zwalniania pracowników instytutu; 
      ii. nadzoruje przestrzeganie dyscypliny pracy przez wszystkich pracowników zatrudnionych w instytucie; 
      iii. może przydzielać bezpośrednio pracownikom jednostek instytutu prace o charakterze ogólnoinstytutowym, o czym informuje kierownika odpowiedniej jednostki; 
      iv. rozpatruje skargi i odwołania pracowników instytutu; 
    (b) organizuje i  nadzoruje działalność   naukową w instytucie, w tym 
      i. opracowuje  plany badań naukowych i kontroluje ich wykonanie; 
      ii. przedkłada radzie instytutu wnioski w sprawach obsady stanowisk kierowniczych w instytucie, przy czym propozycję obsady stanowiska kierownika zakładu przedstawia po zasięgnięciu opinii pracowników zakładu z tytułem naukowym profesora oraz ze stopniem doktora i doktora habilitowanego, wyrażonej w drodze głosowania indykacyjnego przez złożenie kartki z nazwiskiem proponowanego kandydata; 
      iii. powołuje zespoły badawcze w zakładach i ich kierowników;
      iv. zasięga opinii rady instytutu w sprawie zatrudnienia na stanowiskach adiunkta, starszego wykładowcy, profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego; 
      v. nadzoruje kierowników zakładów w zakresie opieki naukowej nad stażystami i asystentami;
      vi. przedkłada wnioski w sprawach nadawania tytułu naukowego; 
      vii. w okresie roku akademickiego organizuje i przewodniczy Czwartkowemu Kolokwium Fizycznemu; 
    (c) w ramach kompetencji przekazanych przez dziekana organizuje i nadzoruje zajęcia dydaktyczne oraz odpowiada za ich jakość oraz powołuje kierowników specjalności na danym kierunku studiów. Działalność dydaktyczna na studiach dziennych jest organizowana i nadzorowana bezpośrednio przez dyrektora instytutu w porozumieniu z kierownikiem specjalności; działalność dydaktyczna na studiach zaocznych, zawodowych, podyplomowych, doktoranckich i innych jest organizowana i nadzorowana przez kierowników odpowiednich studiów, w porozumieniu z dyrektorem instytutu. W zakresie organizacji studiów na studiach dziennych dyrektor instytutu w szczególności: 
      i. ustala obsadę wykładów i seminariów studenckich z przedmiotów kierunkowych oraz zajęć dla studentów z innych jednostek; 
      ii. w porozumieniu z prowadzącymi wykłady ustala obsadę ćwiczeń audytoryjnych; 
      iii. w porozumieniu z kierownikami pracowni ustala obsadę zajęć w pracowniach dydaktycznych; 
      iv. organizuje zajęcia dydaktyczne dla studentów fizyki z przedmiotów niekierunkowych; 
      v. nadzoruje podział studentów na specjalności; 
      vi. powołuje opiekunów kół naukowych oraz proponuje kandydatów na opiekunów praktyk oraz lat;
      vii. nadzoruje egzaminy i czuwa nad ich przebiegiem; 
      viii. w porozumieniu z kierownikami zakładów (pracowni) ustala wykaz tematów i opiekunów prac magisterskich  i licencjackich (inżynierskich); w przypadku prac magisterskich  przedkłada je radzie instytutu do zatwierdzenia; 
      ix. może dokonywać bieżącej oceny działalności dydaktycznej pracowników; 
    (d) kieruje polityką finansową i osobową  instytutu;
    (e) odpowiada za składniki majątkowe instytutu; 
    (f) odpowiada za organizację i jakość studiów w zakresie działania instytutu oraz przygotowuje rozkład zajęć dydaktycznych; 
    (g) inicjuje, organizuje i nadzoruje współpracę naukową i dydaktyczną z innymi jednostkami w kraju i za granicą; 
    (h) sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością jednostek organizacyjnych wchodzących w skład instytutu; ustala lokalizację zakładów, pracowni i innych komórek organizacyjnych instytutu; 
    (i) organizuje i zapewnia bezpieczne warunki pracy oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe instytutu zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz przepisów Kodeksu Pracy; 
    (j) określa   zakres obowiązków swoich zastępców; 
    (k) powołuje opiekuna biblioteki spośród nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie; 
    (l) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych lub z upoważnień udzielonych przez dziekana. 
    (m) przy podejmowaniu decyzji dotyczących podziału między zakłady naukowe środków finansowych i zasobów Instytutu zasięga opinii gremium składającego się z kierowników wszystkich zakładów.
§16
  1. Kierownik zakładu jest przełożonym wszystkich pracowników zakładu w zakresie organizacji       pracy naukowej oraz działalności organizacyjnej w zakładzie i sprawuje bezpośredni nadzór nad dyscypliną pracy.  W przypadku zakładów składających się z zespołów badawczych kierownik może część  swych kompetencji przydzielić kierownikom zespołów. 
  2. Do obowiązków kierownika zakładu należy: 

  3. (a) organizacja i nadzorowanie pracy badawczej oraz troska o zapewnienie środków finansowych dla zakładu, a także podział tych środków w czasie nie przekraczającym jednego miesiąca od daty przyznania zakładowi środków przez Dyrekcję, po zasięgnięciu opinii kierowników zespołów badawczych  oraz pozostałych nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego; 
    (b) opracowywanie planów naukowych zakładu i składanie okresowych sprawozdań z ich wykonania. 
    (c) czuwanie nad rozwojem naukowym pracowników nie posiadających stopnia naukowego doktora habilitowanego oraz doskonaleniem zawodowym innych pracowników zakładu; 
    (d) zapewnienie stałej opieki nad stażystami, asystentami i doktorantami; 
    (e) współpraca z dyrekcją instytutu w zakresie organizacji procesu dydaktycznego, a w szczególności: 
      i. organizowanie zajęć w pracowniach specjalistycznych; 
      ii.organizowanie opieki nad pracami licencjackimi (inżynierskimi) i magisterskimi; 
    (f) dokonywanie na wniosek dyrektora lub komisji oceniającej okresowej oceny działalności pracowników zakładu; ocena działalności dydaktycznej prowadzona jest w porozumieniu z dyrektorem instytutu po zasięgnięciu opinii wykładowców i kierowników pracowni; 
    (g) współpraca z dyrektorem instytutu przy organizacji Czwartkowego Kolokwium Fizycznego; 
    (h) organizowanie i zapewnienie bezpiecznych warunków pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego 
    wszystkich stanowisk pracy zgodnie z przepisami bhp, ochrony przeciwpożarowej oraz przepisów Kodeksu Pracy; 
    (i) właściwe wykorzystanie oraz zabezpieczenie składników majątkowych pozostających w dyspozycji zakładu. 
  4. Ponadto kierownik zakładu 

  5. (a) występuje do dyrektora instytutu w sprawach awansowania, nagradzania, karania i zwalniania pracowników zakładu; 
    (b) występuje do dyrektora instytutu w sprawach zmian osobowych w zakładzie; 
    (c) występuje do dyrektora instytutu z wnioskiem o ogłoszenie konkursu na stanowisko naukowo-dydaktyczne w zakładzie; 
    (d) opiniuje wnioski  w sprawie  wyjazdów zagranicznych pracowników zakładu. 
  6. Postanowienia punktów 2 i 3 stosują się odpowiednio do kierownika pracowni naukowej z tym, że jeśli nie posiada on stopnia naukowego doktora habilitowanego nie mają zastosowania postanowienia punktu 2c oraz 2d. 
§17
  1. Kierownik pracowni dydaktycznej jest przełożonym wszystkich pracowników pracowni w zakresie pracy dydaktycznej i organizacyjnej oraz sprawuje bezpośredni nadzór nad dyscypliną pracy. 
  2. W pracowni mogą być zatrudnieni pracownicy na etatach technicznych, którzy podlegają jej kierownikowi. 
  3. Do obowiązków kierownika pracowni dydaktycznej należy w szczególności: 

  4. (a) organizacja procesu dydaktycznego zgodnie z programem studiów; 
    (b) inicjatywa w sprawie obsady zajęć w pracowni; 
    (c) dbałość o właściwy poziom dydaktyczny zadań; 
    (d) opracowywanie i uaktualnianie instrukcji oraz regulaminu pracowni; 
    (e) dbałość o stan bezpieczeństwa, higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej w pracowni; 
    (f) dbałość o zaopatrzenie pracowni w aparaturę dydaktyczną i sprzęt laboratoryjny oraz o jego należyte wykorzystanie i zabezpieczenie; 
    (g) przedstawianie, na wniosek dyrektora, opinii o pracy dydaktycznej pracowników pracowni; 
    (h) występowanie z wnioskami o zatrudnianie, nagradzanie i zwalnianie pracowników technicznych zatrudnionych w pracowni. 
§18 
Do obowiązków opiekuna biblioteki należy: 
  1. opiniowanie zakupów książek i czasopism; 
  2. pomoc w klasyfikacji książek; 
  3. troska o poziom i unowocześnienie usług bibliotecznych. 
4. Pracownicy  instytutu
§19

Pracownikami instytutu są nauczyciele akademiccy, pracownicy naukowo-techniczni, pracownicy inżynieryjno-techniczni, pracownicy administracyjni, rzemieślnicy oraz pracownicy obsługi. 

§20

  1. Podstawowe obowiązki nauczycieli akademickich określają przepisy ustawy o szkolnictwie wyższym i przepisy Regulaminu Pracy UMK.  Nauczyciele akademiccy są zobowiązani do poinformowania bezpośredniego przełożonego o planowanej dłuższej nieobecności na terenie instytutu (z powodu urlopu lub innej przyczyny). 
  2. W szczególności nauczyciele akademiccy są zobowiązani: 

  3. (a) wykonywać polecenia przełożonych w zakresie organizacji pracy naukowej i  procesu dydaktycznego oraz spraw ogólnoinstytutowych.   Nauczyciele akademiccy nie posiadający stopnia doktora habilitowanego powinni uzgadniać tematykę badań naukowych z bezpośrednim przełożonym (kierownikiem zakładu, zespołu lub pracowni). 
    (b) uczestniczyć w działaniach na rzecz rozwoju instytutu, unowocześniania programu badawczego oraz dydaktycznego;  wykazywać aktywność w pozyskiwaniu środków na badania naukowe i na działalność dydaktyczną; 
    (c) uczestniczyć w Czwartkowym Kolokwium Fizycznym, seminariach zakładowych oraz innych formach doskonalenia zawodowego; 
    (d) uczestniczyć w prowadzonej przez instytut działalności na rzecz popularyzacji fizyki. 
  4. W uzasadnionych przypadkach pracownik może zwrócić się do dyrektora instytutu z   umotywowanym wnioskiem o przeniesienie do innego zakładu (zespołu, pracowni). Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor po zasięgnięciu opinii kierowników zainteresowanych jednostek  (zakładów, zespołów, pracowni).
§21 
Podstawowe prawa  nauczycieli akademickich określają przepisy ustawy o szkolnictwie  wyższym i przepisy regulaminu pracy UMK. 
§22
  1. Prawa i obowiązki pracowników naukowo-technicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych, rzemieślników oraz pracowników obsługi określają przepisy ustawy o szkolnictwie wyższym i Kodeksu Pracy. 
  2. Szczegółowy zakres obowiązków i praw każdego pracownika należącego do wymienionych grup określa 'Karta obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika'. 
5. Postanowienia końcowe 
§23 
  1. Ustalenie wiążącej wykładni przepisów regulaminu należy do rady wydziału. 
§24 
  1. Dyrektor po zasięgnięciu opinii rady instytutu występuje do dziekana z inicjatywą wprowadzenia zmian do regulaminu. 
  2. Zmiany regulaminu dokonuje się w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
§25 
Traci moc Regulamin Instytutu Fizyki z dnia 12 września 2001 r.
§26 
Regulamin uchwalony na posiedzeniu Rady Instytutu Fizyki  w dniu 11 czerwca 2003 r. i zatwierdzony na posiedzeniu Rady Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej w dniu 18 czerwca 2003 r. wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2004 r.
ZAŁĄCZNIK  nr  1:  Jednostki  organizacyjne  Instytutu  Fizyki 

I. Zakłady i pracownie naukowe 

1. Zakład Biofizyki i Fizyki Medycznej,
2. Zakład Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej,
3. Zakład Fizyki Matematycznej,
4. Zakład Fizyki Półprzewodników i Fizyki Węgla,
5. Zakład  Fizyki Technicznej i Zastosowań Fizyki,
6. Zakład Mechaniki Kwantowej, 
7. Zakład Optoelektroniki,
8. Zakład Teorii Układów Wieloelektronowych,
9. Pracownia  Dydaktyki  Fizyki.
II. Biblioteka Instytutu Fizyki, 

III. Sekretariat Instytutu Fizyki, 

IV.Dział Administracyjno-Gospodarczy,

V. Dział  Techniczny

VI. Pracownie dydaktyczne

1. Pierwsza Pracownia Fizyczna,
2. Pierwsza Pracownia Elektroniczna,
3. Pierwsza Pracownia Komputerowa,
4. Druga Pracownia Fizyczna,
5. Druga Pracownia Elektroniczna, 
6. Druga Pracownia Komputerowa,
7. Trzecia Pracownia Komputerowa, 
8. Pracownia Biofizyki Teoretycznej i Bioinformatyki,
9. Pracownia Metodyki Eksperymentu Fizycznego, 
10. Pracownia Optoelektroniki,
11. Pracownia Fizyki Medycznej,
12. Pracownia Fizycznych Podstaw Mikroelektroniki,
13. Pracownia Miernictwa Komputerowego, 
14. Pracownia Komputerowych Systemów Sterujących i Układów Napędowych,
15. Pracownia Praktikum,
16. Pracownia Pokazów Fizycznych,
17. Zespół Pracowni Specjalistycznych.
ZAŁĄCZNIK  nr  2:  Warsztaty Instytutu Fizyki

- Warsztat  Mechaniczny,
- Warsztat  Elektryczny,
- Warsztat  Elektroniczny. 
 


 
 
 
 
Uwagi i komentarze: Krzysztof Służewski