Regulamin
Instytutu Fizyki
Wydziału
Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK |
Regulamin w formacie Microsoft Word
Na podstawie §19 ust. 3 Statutu UMK z dnia 18 czerwca 1991 r. z późn.
zmianami uchwala się, co następuje:
1. Postanowienia ogólne
2. Jednostki organizacyjne instytutu
3. Organy instytutu
4. Pracownicy instytutu
5. Postanowienia końcowe
Załącznik 1 - Jednostki organizacyjne Instytutu Fizyki
Załącznik 2 - Warsztaty Instytutu Fizyki
1. Postanowienia
ogólne
§1
-
Instytut Fizyki UMK, zwany dalej "instytutem" został utworzony zarządzeniem
Ministra Oświaty i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 sierpnia 1969 r. w sprawie
struktury organizacyjnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
-
Instytut działa na podstawie ustawy o szkolnictwie wyższym, Statutu UMK,
zwanego dalej "statutem", oraz niniejszego regulaminu.
-
Instytut jest jednostką organizacyjną Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki
Stosowanej..
-
Nazwa instytutu brzmi: Instytut Fizyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika;
w języku angielskim: Institute of Physics, Nicolaus Copernicus University.
-
Siedzibą instytutu jest gmach Instytutu Aleksandra Jabłońskiego przy ul.
Grudziądzkiej 5/7.
§2
Zadaniem instytutu jest prowadzenie działalności naukowej,
dydaktycznej oraz kształcenie kadr naukowych w zakresie fizyki i dyscyplin
pokrewnych oraz popularyzacja nauk fizycznych.
Instytut może prowadzić działalność usługową.
§3
W ramach wydziału instytut prowadzi studia magisterskie, zawodowe,
podyplomowe i doktoranckie oraz kursy specjalistyczne.
§4
-
W rocznicę urodzin profesora Aleksandra Jabłońskiego (26 lutego) organizowany
jest uroczysty wykład zwany "Wykładem Jabłońskiego", wygłaszany przez wybitnego
uczonego.
-
Instytut prowadzi otwarte, tradycyjne seminarium naukowe zwane Czwartkowym
Kolokwium Fizycznym.
2. Jednostki organizacyjne
instytutu
§5
-
Jednostkami organizacyjnymi instytutu są zakłady, pracownie naukowe i dydaktyczne,
dział administracyjno-gospodarczy oraz dział techniczny.
-
W instytucie działa biblioteka instytutu.
-
Wykaz jednostek organizacyjnych instytutu zawiera załącznik nr 1 do regulaminu.
-
W Instytucie Aleksandra Jabłońskiego funkcjonuje lokalna sieć komputerowa,
której zadaniem jest wspieranie działalności naukowej, dydaktycznej
i organizacyjnej jednostek znajdujących się w tym gmachu. Siecią
kieruje administrator wyznaczony przez dyrektora instytutu.
§6
-
Zakłady i pracownie naukowe organizują i prowadzą prace badawcze oraz
kształcą kadry i współdziałają z dyrekcją instytutu w organizacji
i prowadzeniu pracy dydaktycznej w instytucie.
-
Zakład może zostać utworzony, gdy będzie w nim zatrudniona
w pełnym wymiarze godzin co najmniej jedna osoba posiadająca tytuł naukowy
lub stopień naukowy doktora habilitowanego.
§7
-
Pracownia naukowa dydaktyki fizyki może zostać utworzona, gdy będzie w
niej zatrudniona w pełnym wymiarze godzin co najmniej jedna osoba posiadająca
stopień naukowy doktora.
-
W przypadku, gdy kierownikiem pracowni jest osoba nie posiadająca stopnia
naukowego doktora habilitowanego, dyrektor instytutu przydziela opiekunów
naukowych asystentom zatrudnionym w tej pracowni.
§8
-
W skład działu administracyjno-gospodarczego wchodzą:
(a) sekretariat instytutu
(b) zespół porządkowy (sprzątaczki) i zespół pracowników
ochrony obiektu (portierzy),
(c) zespół gospodarczo-ewidencyjny sprawujący
nadzór nad składnikami majątkowymi instytutu zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
-
W skład działu technicznego wchodzą:
(a) zespół techniczny obejmujący warsztaty wymienione
w załączniku nr 2 i zespoły pracowników inżynieryjno-technicznych powołanych
do prac ogólnoinstytutowych,
(b) zespół zamówień publicznych, zaopatrzenia i gospodarki magazynowej
instytutu.
3. Organy instytutu
§9
-
Organem kolegialnym instytutu jest rada instytutu (§36 statutu).
-
Organem jednoosobowym instytutu jest dyrektor.
§10
-
W skład rady instytutu wchodzą:
-
dyrektor jako przewodniczący,
-
zastępcy dyrektora jako zastępcy przewodniczącego,
-
profesorowie i doktorzy habilitowani zatrudnieni w instytucie,
-
profesorowie i doktorzy habilitowani zatrudnieni w Katedrze Metod Komputerowych
-
trzech wybranych przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich,
-
jeden wybrany przedstawiciel pracowników instytutu nie będących nauczycielami
akademickimi,
-
jeden wybrany przedstawiciel uczestników Studium Doktoranckiego Fizyki
i Astronomii,
-
jeden wybrany przedstawiciel Samorządu Studenckiego.
Kadencja wybranych przedstawicieli pracowników instytutu trwa 3 lata, kadencja
wybranych przedstawicieli uczestników Studium Doktoranckiego i Samorządu
Studenckiego trwa 1 rok.
-
W posiedzeniach rady instytutu mogą uczestniczyć z głosem doradczym:
-
po jednym przedstawicielu każdego związku zawodowego, którego statutowa
jednostka działa w instytucie,
-
emerytowani nauczyciele akademiccy, którzy przed przejściem na emeryturę
byli zatrudnieni w instytucie na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora
nadzwyczajnego,
-
osoby zaproszone przez dyrektora instytutu.
-
Członkowie rady posiadający tytuł naukowy profesora lub stopień doktora
habilitowanego stanowią Radę Naukową Instytutu Fizyki UMK,
która może prowadzić przewody związane z nadaniem stopni naukowych oraz
występować z inicjatywą w sprawach nadawania tytułu naukowego a także prowadzić
postępowanie w sprawie nadania tego tytułu.
§11
-
Do kompetencji rady instytutu należy:
(a) uchwalanie wytycznych co do kierunków badań naukowych instytutu;
(b) opiniowanie wniosków o przekształcenie, utworzenie bądź
zniesienie jednostek organizacyjnych działających w instytucie;
(c) opiniowanie projektów planów i programów nauczania;
(d) ustalanie kierunków polityki kadrowej, w tym:
i. przeprowadzanie okresowej oceny działalności naukowej, dydaktycznej
oraz rozwoju naukowego nauczycieli akademickich zatrudnionych w instytucie;
przeprowadzenie oceny rada może zlecić stałej komisji powołanej przez dziekana
na wniosek rady instytutu;
ii. opiniowanie kandydatur na stanowiska adiunkta, starszego
wykładowcy, profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego; opiniowanie
kandydatur na stanowiska adiunkta i starszego wykładowcy rada może zlecić
stałej komisji;
iii. opiniowanie przedstawionych przez dziekana kandydatur na
stanowisko dyrektora instytutu (oraz przedkładanie dziekanowi propozycji
kandydatur na to stanowisko;
iv. opiniowanie przedstawionych przez dyrektora instytutu kandydatur
na zastępców dyrektora oraz na kierowników zakładów i pracowni.
v. opiniowanie wniosków o odwołanie kierowników zakładów i pracowni;
vi. opiniowanie wniosków o przyznanie nagród i wyróżnień;
(e) ocena wykorzystania środków finansowych oraz ocena działalności
jednostek organizacyjnych instytutu;
(f) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych
lub z upoważnień udzielonych przez radę wydziału;
-
Rada instytutu może powoływać stałe lub doraźne komisje oraz określać ich
skład i zadania.
§12
-
Od uchwał rady instytutu służy odwołanie do rady wydziału.
-
Odwołanie wnosi się - za pośrednictwem rady instytutu w terminie
siedmiu dni od dnia ogłoszenia uchwały lub doręczenia jej osobie zainteresowanej.
-
Jeżeli rada instytutu uzna, że odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie
- może podjąć nową uchwałę, w której uchyli lub zmieni zaskarżoną uchwałę.
W tym przypadku odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu. W przeciwnym razie
odwołanie powinno być przesłane radzie wydziału w terminie siedmiu dni
od daty rozpatrzenia przez radę instytutu.
§13
-
Dyrektor instytutu może zmienić decyzję kierownika podległej mu jednostki,
jeżeli decyzja ta jest sprzeczna z ustawą, Statutem UMK i niniejszym Regulaminem,
albo narusza ważny interes instytutu, wydziału lub uniwersytetu.
-
Od decyzji dyrektora służy odwołanie do dziekana.
-
Odwołanie wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia
decyzji zainteresowanej osobie.
§14
-
Posiedzenia rady instytutu dyrektor zwołuje przynajmniej raz w miesiącu
(z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych). Nadzwyczajne posiedzenie zwołuje
dyrektor z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 1/3 członków rady
w terminie trzech dni od dnia zgłoszenia wniosku.
-
Rada instytutu podejmuje uchwały zgodnie z §44 statutu.
-
Obecność członków rady na posiedzeniach rady jest obowiązkowa.
§15
-
Dyrektor instytutu kieruje instytutem i reprezentuje go na zewnątrz (§35.1
statutu).
-
Dyrektor w szczególności:
(a) jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników instytutu;
w związku z tym:
i. kieruje polityką osobową instytutu: podejmuje decyzje o przyporządkowaniu
organizacyjnym pracowników instytutu i przedkłada wnioski w sprawach zatrudnienia,
nagradzania, karania i zwalniania pracowników instytutu;
ii. nadzoruje przestrzeganie dyscypliny pracy przez wszystkich
pracowników zatrudnionych w instytucie;
iii. może przydzielać bezpośrednio pracownikom jednostek instytutu
prace o charakterze ogólnoinstytutowym, o czym informuje kierownika odpowiedniej
jednostki;
iv. rozpatruje skargi i odwołania pracowników instytutu;
(b) organizuje i nadzoruje działalność naukową
w instytucie, w tym
i. opracowuje plany badań naukowych i kontroluje ich wykonanie;
ii. przedkłada radzie instytutu wnioski w sprawach obsady stanowisk
kierowniczych w instytucie, przy czym propozycję obsady stanowiska kierownika
zakładu przedstawia po zasięgnięciu opinii pracowników zakładu z tytułem
naukowym profesora oraz ze stopniem doktora i doktora habilitowanego, wyrażonej
w drodze głosowania indykacyjnego przez złożenie kartki z nazwiskiem proponowanego
kandydata;
iii. powołuje zespoły badawcze w zakładach i ich kierowników;
iv. zasięga opinii rady instytutu w sprawie zatrudnienia na
stanowiskach adiunkta, starszego wykładowcy, profesora nadzwyczajnego i
profesora zwyczajnego;
v. nadzoruje kierowników zakładów w zakresie opieki naukowej
nad stażystami i asystentami;
vi. przedkłada wnioski w sprawach nadawania tytułu naukowego;
vii. w okresie roku akademickiego organizuje i przewodniczy
Czwartkowemu Kolokwium Fizycznemu;
(c) w ramach kompetencji przekazanych przez dziekana organizuje
i nadzoruje zajęcia dydaktyczne oraz odpowiada za ich jakość oraz powołuje
kierowników specjalności na danym kierunku studiów. Działalność dydaktyczna
na studiach dziennych jest organizowana i nadzorowana bezpośrednio przez
dyrektora instytutu w porozumieniu z kierownikiem specjalności; działalność
dydaktyczna na studiach zaocznych, zawodowych, podyplomowych, doktoranckich
i innych jest organizowana i nadzorowana przez kierowników odpowiednich
studiów, w porozumieniu z dyrektorem instytutu. W zakresie organizacji
studiów na studiach dziennych dyrektor instytutu w szczególności:
i. ustala obsadę wykładów i seminariów studenckich z przedmiotów
kierunkowych oraz zajęć dla studentów z innych jednostek;
ii. w porozumieniu z prowadzącymi wykłady ustala obsadę ćwiczeń
audytoryjnych;
iii. w porozumieniu z kierownikami pracowni ustala obsadę zajęć
w pracowniach dydaktycznych;
iv. organizuje zajęcia dydaktyczne dla studentów fizyki z przedmiotów
niekierunkowych;
v. nadzoruje podział studentów na specjalności;
vi. powołuje opiekunów kół naukowych oraz proponuje kandydatów
na opiekunów praktyk oraz lat;
vii. nadzoruje egzaminy i czuwa nad ich przebiegiem;
viii. w porozumieniu z kierownikami zakładów (pracowni) ustala
wykaz tematów i opiekunów prac magisterskich i licencjackich (inżynierskich);
w przypadku prac magisterskich przedkłada je radzie instytutu do
zatwierdzenia;
ix. może dokonywać bieżącej oceny działalności dydaktycznej
pracowników;
(d) kieruje polityką finansową i osobową instytutu;
(e) odpowiada za składniki majątkowe instytutu;
(f) odpowiada za organizację i jakość studiów w zakresie działania
instytutu oraz przygotowuje rozkład zajęć dydaktycznych;
(g) inicjuje, organizuje i nadzoruje współpracę naukową i dydaktyczną
z innymi jednostkami w kraju i za granicą;
(h) sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością jednostek organizacyjnych
wchodzących w skład instytutu; ustala lokalizację zakładów, pracowni i
innych komórek organizacyjnych instytutu;
(i) organizuje i zapewnia bezpieczne warunki pracy oraz zabezpieczenie
przeciwpożarowe instytutu zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny
pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz przepisów Kodeksu Pracy;
(j) określa zakres obowiązków swoich zastępców;
(k) powołuje opiekuna biblioteki spośród nauczycieli akademickich
zatrudnionych w instytucie;
(l) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych
lub z upoważnień udzielonych przez dziekana.
(m) przy podejmowaniu decyzji dotyczących podziału między zakłady
naukowe środków finansowych i zasobów Instytutu zasięga opinii gremium
składającego się z kierowników wszystkich zakładów.
§16
-
Kierownik zakładu jest przełożonym wszystkich pracowników zakładu w zakresie
organizacji pracy naukowej oraz działalności
organizacyjnej w zakładzie i sprawuje bezpośredni nadzór nad dyscypliną
pracy. W przypadku zakładów składających się z zespołów badawczych
kierownik może część swych kompetencji przydzielić kierownikom zespołów.
-
Do obowiązków kierownika zakładu należy:
(a) organizacja i nadzorowanie pracy badawczej oraz troska o
zapewnienie środków finansowych dla zakładu, a także podział tych środków
w czasie nie przekraczającym jednego miesiąca od daty przyznania zakładowi
środków przez Dyrekcję, po zasięgnięciu opinii kierowników zespołów badawczych
oraz pozostałych nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy lub
stopień naukowy doktora habilitowanego;
(b) opracowywanie planów naukowych zakładu i składanie okresowych
sprawozdań z ich wykonania.
(c) czuwanie nad rozwojem naukowym pracowników nie posiadających
stopnia naukowego doktora habilitowanego oraz doskonaleniem zawodowym innych
pracowników zakładu;
(d) zapewnienie stałej opieki nad stażystami, asystentami i
doktorantami;
(e) współpraca z dyrekcją instytutu w zakresie organizacji procesu
dydaktycznego, a w szczególności:
i. organizowanie zajęć w pracowniach specjalistycznych;
ii.organizowanie opieki nad pracami licencjackimi (inżynierskimi)
i magisterskimi;
(f) dokonywanie na wniosek dyrektora lub komisji oceniającej okresowej
oceny działalności pracowników zakładu; ocena działalności dydaktycznej
prowadzona jest w porozumieniu z dyrektorem instytutu po zasięgnięciu opinii
wykładowców i kierowników pracowni;
(g) współpraca z dyrektorem instytutu przy organizacji Czwartkowego
Kolokwium Fizycznego;
(h) organizowanie i zapewnienie bezpiecznych warunków pracy
oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego
wszystkich stanowisk pracy zgodnie z przepisami bhp, ochrony przeciwpożarowej
oraz przepisów Kodeksu Pracy;
(i) właściwe wykorzystanie oraz zabezpieczenie składników majątkowych
pozostających w dyspozycji zakładu.
-
Ponadto kierownik zakładu
(a) występuje do dyrektora instytutu w sprawach awansowania,
nagradzania, karania i zwalniania pracowników zakładu;
(b) występuje do dyrektora instytutu w sprawach zmian osobowych
w zakładzie;
(c) występuje do dyrektora instytutu z wnioskiem o ogłoszenie
konkursu na stanowisko naukowo-dydaktyczne w zakładzie;
(d) opiniuje wnioski w sprawie wyjazdów zagranicznych
pracowników zakładu.
-
Postanowienia punktów 2 i 3 stosują się odpowiednio do kierownika pracowni
naukowej z tym, że jeśli nie posiada on stopnia naukowego doktora habilitowanego
nie mają zastosowania postanowienia punktu 2c oraz 2d.
§17
-
Kierownik pracowni dydaktycznej jest przełożonym wszystkich pracowników
pracowni w zakresie pracy dydaktycznej i organizacyjnej oraz sprawuje bezpośredni
nadzór nad dyscypliną pracy.
-
W pracowni mogą być zatrudnieni pracownicy na etatach technicznych, którzy
podlegają jej kierownikowi.
-
Do obowiązków kierownika pracowni dydaktycznej należy w szczególności:
(a) organizacja procesu dydaktycznego zgodnie z programem studiów;
(b) inicjatywa w sprawie obsady zajęć w pracowni;
(c) dbałość o właściwy poziom dydaktyczny zadań;
(d) opracowywanie i uaktualnianie instrukcji oraz regulaminu
pracowni;
(e) dbałość o stan bezpieczeństwa, higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej
w pracowni;
(f) dbałość o zaopatrzenie pracowni w aparaturę dydaktyczną
i sprzęt laboratoryjny oraz o jego należyte wykorzystanie i zabezpieczenie;
(g) przedstawianie, na wniosek dyrektora, opinii o pracy dydaktycznej
pracowników pracowni;
(h) występowanie z wnioskami o zatrudnianie, nagradzanie i zwalnianie
pracowników technicznych zatrudnionych w pracowni.
§18
Do obowiązków opiekuna biblioteki należy:
-
opiniowanie zakupów książek i czasopism;
-
pomoc w klasyfikacji książek;
-
troska o poziom i unowocześnienie usług bibliotecznych.
4. Pracownicy
instytutu
§19
Pracownikami instytutu są nauczyciele akademiccy, pracownicy naukowo-techniczni,
pracownicy inżynieryjno-techniczni, pracownicy administracyjni, rzemieślnicy
oraz pracownicy obsługi.
§20
-
Podstawowe obowiązki nauczycieli akademickich określają przepisy ustawy
o szkolnictwie wyższym i przepisy Regulaminu Pracy UMK. Nauczyciele
akademiccy są zobowiązani do poinformowania bezpośredniego przełożonego
o planowanej dłuższej nieobecności na terenie instytutu (z powodu urlopu
lub innej przyczyny).
-
W szczególności nauczyciele akademiccy są zobowiązani:
(a) wykonywać polecenia przełożonych w zakresie organizacji
pracy naukowej i procesu dydaktycznego oraz spraw ogólnoinstytutowych.
Nauczyciele akademiccy nie posiadający stopnia doktora habilitowanego powinni
uzgadniać tematykę badań naukowych z bezpośrednim przełożonym (kierownikiem
zakładu, zespołu lub pracowni).
(b) uczestniczyć w działaniach na rzecz rozwoju instytutu, unowocześniania
programu badawczego oraz dydaktycznego; wykazywać aktywność w pozyskiwaniu
środków na badania naukowe i na działalność dydaktyczną;
(c) uczestniczyć w Czwartkowym Kolokwium Fizycznym, seminariach
zakładowych oraz innych formach doskonalenia zawodowego;
(d) uczestniczyć w prowadzonej przez instytut działalności na
rzecz popularyzacji fizyki.
-
W uzasadnionych przypadkach pracownik może zwrócić się do dyrektora instytutu
z umotywowanym wnioskiem o przeniesienie do innego zakładu
(zespołu, pracowni). Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor po zasięgnięciu
opinii kierowników zainteresowanych jednostek (zakładów, zespołów,
pracowni).
§21
Podstawowe prawa nauczycieli akademickich określają przepisy
ustawy o szkolnictwie wyższym i przepisy regulaminu pracy UMK.
§22
-
Prawa i obowiązki pracowników naukowo-technicznych, inżynieryjno-technicznych,
administracyjnych, rzemieślników oraz pracowników obsługi określają przepisy
ustawy o szkolnictwie wyższym i Kodeksu Pracy.
-
Szczegółowy zakres obowiązków i praw każdego pracownika należącego do wymienionych
grup określa 'Karta obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika'.
5. Postanowienia końcowe
§23
-
Ustalenie wiążącej wykładni przepisów regulaminu należy do rady wydziału.
§24
-
Dyrektor po zasięgnięciu opinii rady instytutu występuje do dziekana z
inicjatywą wprowadzenia zmian do regulaminu.
-
Zmiany regulaminu dokonuje się w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
§25
Traci moc Regulamin Instytutu Fizyki z dnia 12 września 2001
r.
§26
Regulamin uchwalony na posiedzeniu Rady Instytutu Fizyki
w dniu 11 czerwca 2003 r. i zatwierdzony na posiedzeniu Rady Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
w dniu 18 czerwca 2003 r. wchodzi w życie
z dniem 2 stycznia 2004 r.
ZAŁĄCZNIK
nr 1:
Jednostki organizacyjne
Instytutu Fizyki
I. Zakłady i pracownie naukowe
1. Zakład Biofizyki i Fizyki Medycznej,
2. Zakład Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej,
3. Zakład Fizyki Matematycznej,
4. Zakład Fizyki Półprzewodników i Fizyki Węgla,
5. Zakład Fizyki Technicznej i Zastosowań Fizyki,
6. Zakład Mechaniki Kwantowej,
7. Zakład Optoelektroniki,
8. Zakład Teorii Układów Wieloelektronowych,
9. Pracownia Dydaktyki Fizyki.
II. Biblioteka Instytutu Fizyki,
III. Sekretariat Instytutu Fizyki,
IV.Dział Administracyjno-Gospodarczy,
V. Dział Techniczny
VI. Pracownie dydaktyczne
1. Pierwsza Pracownia Fizyczna,
2. Pierwsza Pracownia Elektroniczna,
3. Pierwsza Pracownia Komputerowa,
4. Druga Pracownia Fizyczna,
5. Druga Pracownia Elektroniczna,
6. Druga Pracownia Komputerowa,
7. Trzecia Pracownia Komputerowa,
8. Pracownia Biofizyki Teoretycznej i Bioinformatyki,
9. Pracownia Metodyki Eksperymentu Fizycznego,
10. Pracownia Optoelektroniki,
11. Pracownia Fizyki Medycznej,
12. Pracownia Fizycznych Podstaw Mikroelektroniki,
13. Pracownia Miernictwa Komputerowego,
14. Pracownia Komputerowych Systemów Sterujących i Układów Napędowych,
15. Pracownia Praktikum,
16. Pracownia Pokazów Fizycznych,
17. Zespół Pracowni Specjalistycznych.
ZAŁĄCZNIK
nr 2:
Warsztaty Instytutu Fizyki
- Warsztat Mechaniczny,
- Warsztat Elektryczny,
- Warsztat Elektroniczny.
|