Badania technologiczne ikony „Chrystus w Majestacie” z drugiej połowy XVI wieku, przypisywanej warsztatowi Mistrza Ikony Deesis z Bartnego, w celu rozpoznania specyfiki technologiczno-warsztatowej.
Celem projektu jest rozpoznanie techniki i technologii Ikony „Chrystus w Majestacie” z II poł. XVI w, przypisywanej warsztatowi Mistrza Ikony Deesis z Bartnego.
Znane są aż trzy ikony przedstawiające ten sam wizerunek, które są przypisywane warsztatowi Mistrza Ikony Deesis z Bartnego (zwanego także Mistrzem z Jabłonowej). Przeprowadzenie pogłębionych badań analitycznych warstw technologicznych tych ikon mogłoby umożliwić identyfikację charakterystycznych cech stylu oraz specyfiki warsztatu tego twórcy.
Do grupy tych dzieł zalicza się:
- opisywaną ikonę z Muzeum Ikon w Supraślu,
- ikonę „Chrystus Pantokrator w Majestacie” z Surowicy, znajdującą się w kolekcji Muzeum Historycznego w Sanoku
- ikonę „Chrystus Pantokrator w Majestacie” ze Szklar, obecną w kolekcji Muzeum Narodowego we Lwowie.
Wszystkie te przedstawienia wyróżniają się wysokim poziomem artystycznym i mają wspólne cechy stylistyczne i technologiczne.

Ikona „Chrystus w Majestacie” Fot. Marcin Petrus
Pomimo istnienia stosunkowo licznej grupy ikon przypisywanych temu warsztatowi, tylko nieliczne z nich zostały dotychczas poddane badaniom technologicznym. Dlatego szczegółowe badania techniczne i technologiczne omawianej ikony mogłyby wnieść istotny wkład w rozpoznanie specyfiki warsztatu Mistrza Ikony Deesis z Bartnego oraz pomóc w przyszłych atrybucjach innych ikon z tego kręgu.