Badania fizykochemiczne dwóch siedemnastowiecznych portretów kobiecych przypisywanych Carlo Ceresie ze Zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu
Celem projektu jest rozpoznanie technologiczne oraz analiza nawarstwień występujących na obu portretach, co pozwoli ustalić czy wyszły one spod pędzla tego samego twórcy. Dodatkowo podjęta zostanie próba porównania uzyskanych wyników z budową obrazów przypisywanych Carlo Ceresie, pozostających w zbiorach innych muzeów.
Badania posłużą pogłębieniu wiedzy na temat technologii włoskiego malarstwa barokowego II połowy XVII w na przykładzie dwóch portretów ze zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu oraz poszerzeniu wiedzy dotyczącej warsztatu i praktyki artystycznej artysty. Wyniki badań będą niezwykle pomocne przy planowanej konserwacji technicznej i estetycznej obu obrazów.
W oparciu o wykonane wstępne badania (radiografię cyfrową, analizę stratygraficzną przekrojów bocznych (po dwa przekroje) pobranych z miejsc o stwierdzonej obecności warstw spodnich ze zmianami kompozycyjnymi) postuluje się podjęcie głębszych badań w celu doprecyzowania budowy technologicznej, chronologii powstawania nawarstwień i ich porównania dla dwóch portretów.