Tomasz Dolabella, Obraz wotywny ks. Andrzeja Tarły, 1626 r., z gotyckiego drewnianego kościoła w Zawadzie – badania technologii i techniki malarskiej obrazu w celu ustalenia specyfiki warsztatowej twórcy obiektu I potwierdzenia jego autorstwa
Celem projektu jest szczegółowe rozpoznanie techniki i technologii Obrazu wotywnego ks. Andrzeja Tarły z 1626 r., z gotyckiego kościoła św. Marcina w Zawadzie i określenie specyfiki warsztatu jego twórcy, za którego od niedawna uważa się Tomasza Dolabellę, weneckiego malarza Wazów, tworzącego w Polsce przez ponad 50 lat. Wysoka jakość malowidła pozwala widzieć w nim dzieło samego malarza, a nie jedynie wyrób jego warsztatu.
Obraz wotywny ks. Andrzeja Tarły jest prostokątem stojącym o wymiarach 291 × 189,5 cm. Skomponowany jest po przekątnej i przedstawia scenę, w której św. Marcin z Tours poleca ks. Andrzeja Tarło Chrystusowi. Całość namalowana jest wprawną ręką, z rozmachem i równoczesną dbałością o szczegóły. Impastowe partie karnacji i szat, wschodnich kobierców I kurdybanów artysta zestawił z półprzezroczystym tłem I architekturą.Obraz namalowany został na grubym płótnie, zszytym z trzech kawałków, najprawdopodobniej w technice olejno-żywicznej, przy użyciu bogatej palety pigmentów i barwników (?). Jego podkład stanowi specyficzna ugrowa zaprawa bolusowa.

Obraz wotywny księdza Andrzeja Tarły z kościoła p.w. św. Marcina w Zawadzie k. Tarnowa (fot. Anna Borowska, 2017 r.)
Projekt obejmuje kompleksowe badania technologiczne obiektu (MakroXRF, radiografię cyfrową RTG, analizy SEM-EDS, XRPD i FTIR) mające na celu dokładne określenie techniki i technologii jego wykonania, w celu szczegółowego rozpoznania tworzących go komponentów oraz specyfiki warsztatowej autora, z zamiarem potwierdzenia atrybucji obrazu.