Rezultaty ósmego naboru wniosków MOLAB/FIXLAB PL

Ósmy nabór projektów umożliwiających bezpłatny dostęp do aparatury badawczej Konsorcjum obejmuje ofertę technik badawczych wymienionych w zakładce Oferta. Znaleźć tam można również warunki udziału. Termin składania projektów upłynął 15 października 2023. Rada Konsorcjum, na swoim posiedzeniu w dniu 6.11.2023 zatwierdziła do realizacji 10 projektów.

Wszystkie projekty mają ustanowionego Koordynatora/Kierownika naukowego z ramienia Konsorcjum –  skontaktuje się on z Kierownikiem projektu celem doprecyzowania harmonogramu, zakresu i rodzaju badań.

PROJEKTY ZATWIERDZONE

Badania konserwatorskie poliptyku Świętej Rodziny z kościoła pw. NMP i Zuzanny w Stolcu woj. Dolnośląskie, kierownik: mgr Bogdan Czesak, dysponent/właściciel: Parafia rzymsko-katolicka pw. Michała Archanioła w Sieroszowie z siedzibą w Stolcu, Ząbkowice Śląskie, województwo dolnośląskie, koordynator, kierownik naukowy: dr Maria Goryl, ASP w Krakowie

Badania konserwatorskie kartonu Jana Matejki pt.: Anioł stanowiącego projekt polichromii Kościoła Mariackiego w Krakowie ze zbiorów Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, kierownik: mgr Izabella Surma, dysponent/właściciel: Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu , koordynator, kierownik naukowy: dr Małgorzata Walczak, ASP w Krakowie.

Potencjalne pigmenty mineralne z paleolitycznej kopalni krzemienia czekoladowego w Orońsku, pow. Szydłowiecki, woj. mazowieckie, kierownik: mgr Katarzyna Kerneder-Gubała, dysponent/właściciel: Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk, koordynator, kierownik naukowy: dr Wojciech Starosta, ICHTJ w Warszawie

Badania technologiczne obrazu Madonny z Dzieciątkiem z Muzeum Diecezjalnego w Tarnowie, pochodzącego z parafii św. Wawrzyńca w Nowym Sączu-Biegonicach. Ustalenie budowy i historii przekształceń obiektu, kierownik: mgr Maja Potrawiak, dysponent/właściciel: Muzeum Diecezjalne w Tarnowie, koordynator, kierownik naukowy: dr Maria Goryl, ASP w Krakowie.

Poliptyk Grudziądzki autentyczny i wyobrażony. Analiza technologiczna materii średniowiecznej i historyzującej renowacji; kierownik: mgr Zofia Herman-Templewicz, dysponent/właściciel: Muzeum Narodowe w Warszawie, koordynator, kierownik naukowy: dr hab. Tomasz Łojewski, prof. AGH, AGH w Krakowie

Zwiastowanie, malowidło na podłożu kamiennym, szkoła włoska – identyfikacja pierwotnej techniki i technologii, badanie warstw wtórnych, próba ustalenia datowania, dokumentacja stanu zachowania obrazu, kierownik: mgr Kamila Ślefarska, dysponent/właściciel: Muzeum Narodowe w Gdańsku, koordynator, kierownik naukowy: dr inż. Magdalena Kowalska, UMK w Toruniu

Metal, bursztyn i szkło w epoce brązu–wczesnej epoce żelaza. Możliwość wskazania szlaków dalekosiężnej wymiany handlowej na przykładzie znalezisk z południowej Polski, kierownik: dr hab. Tomasz Purowski, prof. PAN dysponent/właściciel: Instytut Archeologii i Etnologii PAN Warszawa, koordynator, kierownik naukowy: dr hab. Barbara Wagner, prof. UW, UW

Tomasz Dolabella, Obraz wotywny ks.  Andrzeja Tarły, 1626 r., z gotyckiego drewnianego kościoła w Zawadzie – badania technologii i techniki malarskiej obrazu w celu ustalenia specyfiki warsztatowej twórcy obiektu I potwierdzenia jego autorstwa, kierownik: mgr Anna Borowska, dysponent/właściciel:  Parafia rzymskokatolicka p.w. św. Marcina Biskupa w Zawadzie koło Tarnowa, koordynator, kierownik naukowy: dr Małgorzata Walczak, ASP w Krakowie.

Rozpoznanie technologiczne obrazu Zdjęcie z Krzyża z 2 poł XVII w (?), dysponent/właściciel: Muzeum Narodowe w Kielcach, kierownik: mgr Małgorzata Misztal, koordynator, kierownik naukowy: dr Julio M. del Hoyo Meléndez, LANBOZ

Nie wszystko złoto, co się świeci? Badania archeometryczne ozdób pochodzących z kontekstów sepulkralnych, kierownik: dr Kamil Nowak, dysponent/właściciel: Ośrodek Badań Nad Kulturą Późnego Antyku i Wczesnego Średniowiecza, Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk, koordynator, kierownik naukowy: dr hab. Barbara Wagner, prof. UW, UW